Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu

Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 50,00 zł 50.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-66107-33-5

Opis

Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu - red. Andrzej Białkowski, Wojciech Józef Burszta

 

Pisanie o muzyce w kontekście praktyk edukacyjnych najczęściej zniechęca czytającą publiczność, która obawia się, że otrzyma oto kolejną porcję rozważań dotyczących problematyki  dalekiej od jej codziennych doświadczeń. Niniejsza książka zadaje kłam temu przekonaniu, pokazuje bowiem, że wszyscy jesteśmy podmiotem muzycznej praxis, która jest rozległym terytorium wiedzy, pasji i emocji nam jak najbardziej bliskich, zwykle jednak nie zdajemy sobie z tego sprawy. Lektura kolejnych tekstów sprawi, że zrozumiemy tę prawdę i owo rozpoznanie da nam satysfakcję.

„Książka ta pokazuje, jak długą historię ma za sobą cały ten galimatias powodowany wchodzeniem muzycznej popkultury »na salony«. I co – w efekcie tej globalnej przecież rewolucji – dzieje się ze stylami muzycznymi, modą, statusem młodości i ideą postępu w obszarze estetyki i rozrywki”. prof. Mirosław Pęczak

 

Spis treści

WSTĘP                   

TOPOGRAFIE, POLA BADAŃ I MAPOWANIE MUZYCZNEJ PRAXIS

Artur Żywiołek , „Children of the Revolution”. Od Wagnera do Hendrixa (i nie tylko)

„(Pop)kultura ucha” i „technologia ducha” wobec rewolucji estetycznych XIX i XX wieku

Adam Regiewicz, Głośne pióra. O  narracjach muzycznych we współczesnej literaturze i potrzebie czytania kontekstowego

Krzysztof Moraczewski, „Blues Got A Baby”. Historyczność muzyki popularnej: przypadek rock and rolla

Wojciech Józef Burszta, Michał Rauszer, Osmoza i cyrkulacja. Dialektyka niezależnej muzyki w Polsce

Mariusz Czubaj, Polski jazz lat sześćdziesiątych jako doświadczenie kulturowe

Wojciech Bernatowicz, Musical jako zjawisko popkulturowe

MIEJSCA, PRAKTYKI NIEFORMALNE, KODY POPKULTUROWEJ WRAŻLIWOŚCI

Waldemar Kuligowski, Flagi i glany albo czego nauczają festiwale muzyczne

Andrzej Białkowski, Praktyki jazzowe jako praktyki edukacyjne. Etosowe oswajanie muzycznej wrażliwości i majeutyka szczerych dźwięków

Sylwia Gawłowska, Praktyka edukacyjna z zakresu polskiej muzyki rozrywkowej

w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu

Paweł Tański, Wrażliwość pamięci. Somapiosenki Kurta Cobaina (zespół Nirvana)

Andrzej Dorobek, Peter Bardens: zapomniany bohater progresywnej transformacji?

Maciej Smółka, Purpurowe Miasto: celebracja muzycznego dziedzictwa miasta Minneapolis

WARTOŚCI, STRATEGIE EDUKACYJNE, REDUTY NADZIEI I OPORU

Barbara Smoleńska-Zielińska, Muzyka „rzecz wielce złożona” -   w codzienności i w edukacji

Witold Jakubowski, Muzyka popularna jako obszar edukacji kulturalnej, czyli kilka pytań o możliwe strategie w edukacji popkulturowej

Marcin Michalak, Popkulturowa edukacja muzyczna w świetle potrzeb

i oczekiwań polskiej młodzieży

Rafał Ciesielski, Czy uczeń może zostać jazzfanem? Jazz w kulturze polskiej a jazz w powszechnej edukacji muzycznej

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl