- Kulturoznawstwo, czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej - Grzegorz Dziamski
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Miejsca muzyki. Perspektywa interdyscyplinarna - red. Magdalena Parus-Jankowska, Szymon Nożyński
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
- Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu
- Kariery sportowe polskich zawodników MMA - Adrian Dobrzycki
- Alteraktywizm w Europie Środkowej - Grzegorz Piotrowski
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Pies też człowiek?
Polska prasa muzyczna w dobie transformacji ustrojowej. „Tylko Rock” 1991–2002 - Artur Trudzik
Opis
„Tytuł książki poprzez swą dwuczłonowość sygnalizuje, że jej zawartość ma postać dychotomiczną: koncentruje się na dwóch obszarach badań, tj. prasoznawstwie, jako historycznie ukształtowanej i zasłużonej dyscyplinie, oraz nowych, interdyscyplinarnych studiach nad dziennikarstwem i mediami muzycznym (rock, jazz); wyznaczono jej dwa nadrzędne cele, czyli wprowadzenie do syntezy prasy o takiej proweniencji i analizę strukturalną konkretnego pisma; wykorzystano dualny sposób prezentacji materiału, wynikający z przyjętej metodologii: ilościowo-jakościowy (z obszaru nauk społecznych) oraz deskryptywny (typowy dla humanistyki)”. Wstęp
„Książka ta to przykład rzetelnego studium medioznawczego o charakterze prasoznawczym, z zastosowaniem metod charakterystycznych dla nauk społecznych dla tego rodzaju badań i analiz”. prof. UKSW dr hab. Grzegorz Łęcicki
„Książka Artura Trudzika jest niezwykle pożyteczna od strony poznawczej, pisarsko wytrawna, dobrze zaplanowana i intelektualnie gęsta”. dr hab. Paweł Tański
Artur Trudzik – adiunkt w Zakładzie Mediów i Komunikowania (Uniwersytet Szczeciński). W dorobku ma 5 książek monograficznych (w tym: Polski Ruch Wolnościowy Niepodległość i Demokracja i jego organ prasowy – „Trybuna”. Dzieje Ruchu, periodyku i innych czasopism wydawanych przez PRW „NiD” [2009]; Myśl społeczno-polityczna Polskiego Ruchu Wolnościowego Niepodległość i Demokracja w latach 1945-1955 [2010]) i 2 jako współredaktor; autor 50 artykułów naukowych. Zwycięzca konkursu na najlepszą rozprawę doktorską z zakresu medioznawstwa i komunikacji społecznej (organizatorzy – „Studia Medioznawcze” oraz Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego). Główne zainteresowania badawcze: dziennikarstwo muzyczne (obecnie), ale też II Wielka Emigracja, w tym myśl społeczno-polityczna i dzieje mediów wychodźczych; historia polskich mediów w XX i XXI w.
Spis treści
Wstęp
Część I. „Tylko Rock” w kontekście badań nad dziennikarstwem i mediami muzycznymi jako nowym obszarem nauk o mediach
Rozdział 1. Metodologia i konceptualizacja
Rozdział 2. Historia polskiej prasy muzycznej (rozrywkowej) – prolegomena
Część II. Geneza i antropologia „Tylko Rocka”
Rozdział 3. Ewolucja formalna periodyku ze szczególnym uwzględnieniem potencjału ludzkiego
Rozdział 4. „Kapitał ludzki” – redakcja, współpracownicy i artyści związani z pismem
Część III. Konstrukcja „Tylko Rocka”
Rozdział 5. Elementy konstytutywne „Tylko Rocka” (działy, rubryki, stałe miejsca)
Rozdział 6. Struktura genologiczna
Część IV. Funkcje „Tylko Rocka”
Rozdział 7. Funkcja estetyczna: fotografia
Rozdział 8. Funkcja informacyjno-popularyzatorska oraz opiniotwórcza – wprowadzenie do szczegółowej analizy treści
Rozdział 9. Funkcja integracyjna: Gadające głowy – przejaw inwencji redakcji w pozyskiwaniu czytelników i komunikacji dwustronnej
Rozdział 10. Funkcja rozrywkowa – konkursy oraz podsumowania, zestawienia, indywidualne i grupowe upodobania muzyczne
Rozdział 11. Funkcja komercyjna – reklama i prenumerata
Zakończenie
Aneks. Szczegółowe dane statystyczne
Epilog
Bibliografia