Polska prasa muzyczna w dobie transformacji ustrojowej. „Tylko Rock” 1991–2002 - Artur Trudzik

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 70,00 zł 70.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-65155-69-6

Opis

„Tytuł książki poprzez swą dwuczłonowość sygnalizuje, że jej zawartość ma postać dychotomiczną: koncentruje się na dwóch obszarach badań, tj. prasoznawstwie, jako historycznie ukształtowanej i zasłużonej dyscyplinie, oraz nowych, interdyscyplinarnych studiach nad dziennikarstwem i mediami muzycznym (rock, jazz); wyznaczono jej dwa nadrzędne cele, czyli wprowadzenie do syntezy prasy o takiej proweniencji i analizę strukturalną konkretnego pisma; wykorzystano dualny sposób prezentacji materiału, wynikający z przyjętej metodologii: ilościowo-jakościowy (z obszaru nauk społecznych) oraz deskryptywny (typowy dla humanistyki)”. Wstęp

 

„Książka ta to przykład rzetelnego studium medioznawczego  o charakterze prasoznawczym,  z zastosowaniem metod charakterystycznych dla nauk społecznych dla tego rodzaju badań i analiz”. prof. UKSW dr hab.  Grzegorz Łęcicki

 

„Książka Artura Trudzika jest niezwykle pożyteczna od strony poznawczej, pisarsko wytrawna, dobrze zaplanowana i intelektualnie gęsta”. dr hab. Paweł Tański

 

Artur Trudzik – adiunkt w Zakładzie Mediów i Komunikowania (Uniwersytet Szczeciński). W dorobku ma 5 książek monograficznych (w tym: Polski Ruch Wolnościowy Niepodległość i Demokracja i jego organ prasowy – „Trybuna”. Dzieje Ruchu, periodyku i innych czasopism wydawanych przez PRW „NiD” [2009]; Myśl społeczno-polityczna Polskiego Ruchu Wolnościowego Niepodległość i Demokracja w latach 1945-1955 [2010]) i 2 jako współredaktor; autor 50 artykułów naukowych. Zwycięzca konkursu na najlepszą rozprawę doktorską z zakresu medioznawstwa i komunikacji społecznej (organizatorzy – „Studia Medioznawcze” oraz Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego). Główne zainteresowania badawcze: dziennikarstwo muzyczne (obecnie), ale też II Wielka Emigracja, w tym myśl społeczno-polityczna i dzieje mediów wychodźczych; historia polskich mediów w XX i XXI w.

 

Spis treści

Wstęp

Część I. „Tylko Rock” w kontekście badań nad dziennikarstwem i mediami muzycznymi jako nowym obszarem nauk o mediach

Rozdział 1. Metodologia i konceptualizacja

Rozdział 2. Historia polskiej prasy muzycznej (rozrywkowej) – prolegomena

Część II. Geneza i antropologia „Tylko Rocka”

Rozdział 3. Ewolucja formalna periodyku ze szczególnym uwzględnieniem potencjału ludzkiego

Rozdział 4. „Kapitał ludzki” – redakcja, współpracownicy i artyści związani z pismem

Część III. Konstrukcja „Tylko Rocka”

Rozdział 5. Elementy konstytutywne „Tylko Rocka” (działy, rubryki, stałe miejsca)

Rozdział 6. Struktura genologiczna

Część IV. Funkcje „Tylko Rocka”

Rozdział 7. Funkcja estetyczna: fotografia

Rozdział 8. Funkcja informacyjno-popularyzatorska oraz opiniotwórcza – wprowadzenie do szczegółowej analizy treści

Rozdział 9. Funkcja integracyjna: Gadające głowy – przejaw inwencji redakcji w pozyskiwaniu czytelników i komunikacji dwustronnej

Rozdział 10. Funkcja rozrywkowa – konkursy oraz podsumowania, zestawienia, indywidualne i grupowe upodobania muzyczne

Rozdział 11. Funkcja komercyjna – reklama i prenumerata

Zakończenie

Aneks. Szczegółowe dane statystyczne

Epilog

Bibliografia

 

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl