
- Spektakl władzy - Dawid Rydzek
- Cyborg w ogrodzie - Julia Fiedorczuk
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Weź pan Rambo! - Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
- Geografia artystyczna Neue Slowenische Kunst - Joanna Szczepanik
- Inne możliwości – o poezji ekologii i polityce. Rozmowy z amerykańskimi poetami - Julia Fiedorczuk
- Działania wojenne w rejonie Biskupca w sierpniu 1914 roku - Tomasz Duchnowski
- Historia mówiona polskiego kulturoznawstwa - Piotr J. Fereński, Anna Gomóła, Krzysztof Moraczewski, Piotr Majewski
- Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych - Karol Konaszewski
Fenomen Facebooka - red. Grażyna Penkowska
Opis
• Facebook w edukacji
• Facebook na co dzień
• Facebook w badaniach
„Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, dlaczego Facebook jest tak popularny w Polsce, ani pewności, że w dłuższej perspektywie czasowej tendencja ta się utrzyma. W 2013 roku wieszczono rychły upadek tego portalu społecznościowego, jednak prognozy się nie sprawdziły, a popularność Facebooka stale rośnie. [...] Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, po Indiach, pod względem liczby rekrutowanych programistów przez Facebooka. Jednym z najważniejszych powodów popularności tego serwisu społecznościowego jest jego wielokontekstowa struktura pozwalająca na łączenie różnych funkcji i ról społecznych, w tym sfery prywatnej i publicznej”.
prof. Grażyna Penkowska
„Zespół autorów Fenomenu Facebooka pod red. G. Penkowskiej otwiera ważne pole problemowe dla pedagogiki. Autorki i Autorzy poszczególnych rozdziałów analizują fenomen Facebooka, unikając demonizowania tej przestrzeni, wskazując ważne obszary i konteksty domagające się pogłębionych eksploracji. Szkicują mapę problemów, których bazą są niewielkie przedsięwzięcia badawcze związane z tym portalem społecznościowym. Są to przedsięwzięcia udane, z dobrze opracowaną koncepcją badawczą, rzetelnymi analizami i bardzo ciekawymi wynikami”.
prof. Lucyna Kopciewicz
Publikacja dofinansowana z funduszy Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Spis treści
Grażyna Penkowska, Facebook jako nowe nowe medium. Dzieci na Facebooku
Część I. Facebook w edukacji
Magdalena Cyndecka, Facebook wspólną platformą
wymiany doświadczeń. W kierunku edukacji otwartej
Michalina Rutka, Tożsamość na Facebooku – przypadek
Benedicta Garretta i co z tego wynika dla nas wszystkich, a szczególnie dla nauczycieli
Część II. Facebook na co dzień
Magdalena Gawecka, Dwa światy – jak portal Facebook wpływa na świat rzeczywisty i odwrotnie
Grażyna Penkowska, Facebook w życiu dojrzałej kobiety
Część III. Zagrożenia
Iga Staniuk-Rabenda, Facebook – wirtualne więzienie dla młodych
Część IV. Facebook w badaniach
Michalina Rutka, Czy Facebook może pełnić funkcję edukacyjną w podobny sposób jak pełni funkcję reklamowo-marketingową? Czy polscy uczniowie i nauczyciele są na to otwarci i gotowi?
Adam Jagiełło-Rusiłowski, Zhandarbek Imanchiev, Shukhrat Mirzaev, Manifestations of intercultural competence on Facebook/VK profiles of Odyssey of the Mind youth participants