Cyfrowa tożsamość - Anna Kalinowska-Balcerzak

Cyfrowa tożsamość.jpg
  • promocja
  • nowość
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 37,50 zł 50,00 zł 37.50
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-66107-55-7

Opis

Cyfrowa tożsamość. Jak rozgryźć technologie, które co dzień praktykujemy na sobie?

Drogi Czytelniku!

Na stronach tej książki znajdziesz opowieści dotyczące motywów, jakimi kierowano się w życiu społecznym na przestrzeni wieków w ramach dążenia do doskonałości. Nie zabraknie tu teoretycznych wywodów i analitycznych smaczków, pozwalających na uchwycenie korelacji współczesnych praktyk społeczno-kulturowych z ich historycznym rodowodem. Zależało mi bowiem na tym, aby przedstawić, dlaczego i jak, jako jednostki funkcjonujące wobec i w towarzystwie innych, decydujemy się na szereg działań na sobie i dla siebie. Obserwując postępujące związki technologii z życiem codziennym, kolejne rozwiązania, urządzenia, aplikacje umożliwiające bezpośrednią parametryzację organizmu czy wręcz cyfrowe, zalgorytmizowane „coachowanie” siebie samego, jakie mamy dostępne na wyciągnięcie ręki po smartfon, postanowiłam przyjrzeć się owemu „dlaczego i jak” z perspektywy użytkownika. Ze Wstępu

"Anna Kalinowska w książce Cyfrowa tożsamość uzupełnia lukę w najnowszej refleksji nad wpływem współczesnych technologii komunikacyjnych na samoświadomość ich użytkowników. Ten obszar studiów, prowadzony na świecie od końca lat 90., w Polsce dostępny jest przede wszystkim w obcojęzycznych artykułach naukowych. Jednak w wersji popularnonaukowej ta tematyka jest nadal słabo reprezentowana. Tymczasem w rzeczywistości, w której techniki cyfrowe, aplikacje społecznościowe i przedmioty takie jak smartfon zaczynają być traktowane przez użytkowników jako część ich samych, wiedza o tym, jaka jest cena uczestniczenia w cyfrowym świecie i jakie są konsekwencje życia w mediach dla postrzegania siebie, staje się nieodzowna". prof. Marianna Michałowska

Ania Kalinowska-Balcerzak – kulturoznawca, doktor nauk humanistycznych, badaczka społeczno-kulturowa. Pracowała zarówno na stanowiskach badawczych, jak i managerskich. Budowała i wspierała zespoły projektowe w rozwoju produktów cyfrowych. Należy do Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Zajmuje się zagadnieniami związanymi z tożsamością użytkownika, socjologią sieci oraz digital trends. Od 2021 r. współtworzy i kieruje niezależną organizacją BITECH ThinkTank, która dąży do wypracowania interdyscyplinarnego języka technologii oraz wzmocnienia pozycji humanistyki i nauk społecznych. Jako naukowczyni, wraz z zespołem wspiera także doktorantów i młodych naukowców w Polsce zarówno w potrzebach związanych z dobrostanem badacza, jak również w rozwoju kompetencji managerskich.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl