- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
- Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu
- Kariery sportowe polskich zawodników MMA - Adrian Dobrzycki
- Alteraktywizm w Europie Środkowej - Grzegorz Piotrowski
- Organizacja poszukiwań ludzi zaginionych - Magdalena Momot
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Pies też człowiek?
- Przeobrażenia pamięci, przeobrażenia kanonu - Karolina Golinowska, Ewa Schreiber
- Kulturoznawstwo, czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej - Grzegorz Dziamski
Europejski wymiar w edukacji młodzieży akademickiej. Studium porównawcze - Emilia Żyłkiewicz-Płońska
Opis
„Publikacja ta to interesujące, osadzone zarówno w teorii, jak i w praktyce badawczej studium porównawcze, dotyczące postrzegania przez młodzież akademicką z wybranych krajów europejskich europejskiego wymiaru w edukacji. Walorem badań przeprowadzonych przez autorkę jest uchwycenie zmian zachodzących w postrzeganiu Europy i poczuciu tożsamości uczących się młodych dorosłych w warunkach integracji europejskiej. [...] Uzyskane rezultaty badań skłaniają do wniosku, że dobrze by było, gdyby w niedalekiej przyszłości podjęte zostały próby nakreślenia solidnie uzasadnionych propozycji modelu międzykulturowej edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego”. prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur
Emilia Żyłkiewicz-Płońska – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jest współredaktorką książki Better Tomorrow oraz autorką blisko czterdziestu artykułów naukowych w czasopismach i pracach zbiorowych, z których osiem zostało opublikowanych w językach obcych. Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół problematyki europejskiego wymiaru w edukacji, tożsamości młodzieży oraz pozytywnej profilaktyki społecznej. W latach 2008–2014 współpracowała z zagranicznymi ośrodkami naukowymi w Belgii, Holandii, Finlandii i na Litwie, realizując międzynarodowe projekty: Special Programme International Capacity Building Youth Work i Better Tomorrow. Jest członkiem Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.