
- Coming out. Studia nad homoseksualną męskością - Marcin Welenc
- Sport w polskim kinie 1944-1989 - Dominik Wierski
- Przeobrażenia pamięci, przeobrażenia kanonu - Karolina Golinowska, Ewa Schreiber
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Między Freudem a Bogiem - Lucyna Aleksandrowicz-Pędich
- Gentryfikacja Berlina - Dorota Groyecka
- Antologia tekstów polskiego kulturoznawstwa - red. Piotr J. Fereński, Anna Gomóła, Krzysztof Moraczewski
- Po humanizmie - red. Zuzanna Ładyga i Justyna Włodarczyk
- Więcej niż obraz. Przestrzenie wizualne
- Epos: od Homera do Martina
Państwa wyobrażone - Michał Futyra
Opis
Państwa wyobrażone. Mity założycielskie i media masowe w procesie konstruowania wybranych państw narodowych Azji Południowo-Wschodniej
Praca jest nowatorska. Do tej pory nikt z polskich i zachodnich badaczy nie omówił wpływu mediów na narodziny państwowości w wybranych krajach Azji Południowo-Wschodniej (Wietnam, Tajlandia, Singapur, Birma). Książkę tę czyta się – od pierwszej do ostatniej strony - z ogromnym zainteresowaniem. prof. zw. dr hab. Kazimierz Wolny-Zmorzyński
Jestem przekonany, że praca stanowi cenny wkład intelektualny Autora w badania nad współczesną Azją. Warto przy tym zaznaczyć, że Michał Futyra nie skupił się wyłącznie na wnikliwej analizie dostępnych źródeł wymienionych w bibliografii, ale wielokrotnie realizował wyjazdy badawcze, podczas których przeprowadzał wywiady ze starannie wybranymi interlokutorami, kolekcjonował opowieści mitologiczne w rozmaitych miejscach Azji Południowo-Wschodniej oraz osobiście badał miejscowe uwarunkowania społeczno-polityczne. Połączenie analizy teoretycznej z działaniami badawczymi w terenie jest niewątpliwie zaletą tej książki. dr hab. Piotr Kłodkowski, prof. UJ
Michał Futyra - doktor nauk o komunikacji społecznej i mediach, wykładowca akademicki, szkoleniowiec i podróżnik. Kilkuletni kierownik Instytutu Badań nad Cywilizacjami w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. J. Tischnera w Krakowie. Jego zainteresowania badawcze obejmują komunikację międzykulturową, mitologię polityczną, stosunki międzynarodowe w Azji Południowo-Wschodniej, negocjacje oraz marketing polityczny.