- Państwa wyobrażone - Michał Futyra
- Organizacja poszukiwań ludzi zaginionych - Magdalena Momot
- Po humanizmie - red. Zuzanna Ładyga i Justyna Włodarczyk
- Między empatią a okrucieństwem - red. Eugenia Łoch, Dariusz Piechota, Agnieszka Trześniewska
- Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej
- Zapiski semiotyczne - Marcin Rychlewski
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
- Więcej niż obraz. Przestrzenie wizualne
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
Rodzina dziecka z niepełnosprawnością w badaniu netnograficznym - Joanna Doroszuk
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Rodzina dziecka z niepełnosprawnością w badaniu netnograficznym. Rekonstrukcja problemowa badań Haliny Borzyszkowskiej
Książka ta jest zorientowana na poznanie kategorii znaczących dla współczesnej rodziny dziecka z niepełnosprawnością w obliczu zachodzących zmian społecznych. […] Moją pracę oparłam na wyznaczonych przez Halinę Borzyszkowską kluczowych kategoriach funkcjonowania rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Starałam się jednocześnie zachowywać otwartość na poznanie bądź wyznaczenie kategorii nowych. Dokonałam analizy społecznej rzeczywistości posttransformacyjnej z uwzględnieniem zmian uwarunkowań funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością oraz jego rodziny. Przeprowadziłam również badania uwzględniające nowe trendy cywilizacyjne oraz zmiany w obszarze komunikacji społecznej. […] Książka ta stanowi pracę pedagoga specjalnego, dla którego temat rodziny dziecka z niepełnosprawnością jest ważny z dwóch głównych powodów: po pierwsze ze względu na jego implikacje teoretyczne w obszarze pedagogiki specjalnej; po drugie zaś w związku z codzienną współpracą z rodzicami w obszarze działań praktycznych autora (praca w przedszkolu specjalnym). (Ze Wstępu)
Joanna Doroszuk – doktor nauk społecznych, asystent w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej IP UG; nauczyciel-wychowawca oraz terapeuta AAC (Alternative and Augmentative Communication) w Przedszkolu nr 77 dla Dzieci z Porażeniem Mózgowym w Gdańsku. Współautorka książki Doświadczenia niepełnosprawności w przestrzeniach spotkania (WN Katedra 2015). Zainteresowania naukowe: rodzina dziecka z niepełnosprawnością, alternatywne i wspomagające metody komunikacji, internet jako przestrzeń budowania tożsamości społecznej przez osoby z niepełnosprawnością i ich rodziny.