- Organizacja poszukiwań ludzi zaginionych - Magdalena Momot
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Zemsta emancypacji. Nacjonalizm, uchodźcy, muzułmanie - red. Tomasz Nowicki
- Miejsca muzyki. Perspektywa interdyscyplinarna - red. Magdalena Parus-Jankowska, Szymon Nożyński
- Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
- Naturakultura - red. Joanna Jeśman, Mateusz Skrzeczkowski
Skąd przyszliśmy? Dokąd idziemy? - red. Małgorzata Żytko
Cena regularna:
30,00 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Niniejszy tom to efekt wymiany refleksji, analiz i dociekań teoretycznych autorów, ale również prezentacji interesujących projektów badawczych obejmujących różne obszary związane z edukacją oraz socjologicznym, psychologicznym i filozoficznym kontekstem jej funkcjonowania. [...] Konfrontacja różnych podejść teoretycznych, analiz badawczych, przedstawienie czasem zaskakujących swoją oryginalnością albo ogólnikowością wniosków, to dobra szkoła rozwijania umiejętności dyskutowania, argumentowania, analizy różnych perspektyw naukowo-badawczych. [...] Artykuły w publikacji zostały podzielone ze względu na podejmowaną problematykę na trzy obszary tematyczne: Pedagogika i kultura – refleksje na pograniczu, Edukacja formalna w okresie zmiany oraz Konteksty edukacji nieformalnej. [...] Sądzę, że różnorodność podjętej problematyki badawczej oraz wielość perspektyw w ich ukazywaniu i interpretowaniu zainspiruje czytelników zainteresowanych różnymi dziedzinami nauki, nie tylko pedagogów.
prof. Małgorzata Żytko
Spis treści
Małgorzata Żytko, Wprowadzenie
Część 1. Pedagogika i kultura – refleksje na pograniczu
Anna Nieszporek-Trzcińska, Genialność a władza sądzenia w ujęciu H. Arendt – implikacje pedagogiczne
Joanna Szefer, Pedagogiczne czytanie kultury – założenia i strategie lektury interesownej badawczo
Magdalena Czarnecka, Bunt w myśli pedagogicznej Patricka Pearse’a. Współczesne odczytanie The Murder Machine
Małgorzata Szadłowska, Wychowanie w perspektywie starości – proces wspierania integracji społecznej
Kamil Potrzuski, Wychowanie obywatelskie poprzez sport na przestrzeni dziejów – zarys tematyki
Część 2. Edukacja formalna w okresie zmiany
Malwina Kaczyńska, Nauczyciele wczesnej edukacji – między pasją a cierpiętnictwem
Marta Pacholczyk-Sanfilippo, Kompetencje i zadania opiekuna w żłobku
Barbara Mrówczyńska, Alternatywne formy zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych
Jakub Niewiński, Dymitr Nowak, Relacyjnie i kreatywnie w polskiej szkole? Kilka pomysłów
na połączenie edukacji formalnej z działaniami nieformalnymi wykorzystującymi projekt edukacyjny jako narzędzie zmiany i budowania relacji
Danuta Nowak, Wprowadzenie nowoczesnych technologii do szkół. Program „Cyfrowa szkoła”
Część 3. Konteksty edukacji nieformalnej
Wiktoria Kowalska, Społeczne postrzeganie szarej strefy edukacyjnej w Polsce i na świecie
Joanna Antonik, Współczesna, nieformalna edukacja żydowska w Polsce
Agata Osmólska, Znaczenie internetu dla rozwoju i edukacji młodzieży