
- Weź pan Rambo! - Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak
- Książka jako towar - książka jako znak - Marcin Rychlewski
- Praca w XXI wieku. Wymiary formalne i nieformalne - Elżbieta Kolasińska, Joanna Róg-Ilnicka, Adam Mrozowicki
- Zapiski semiotyczne - Marcin Rychlewski
- Pomiędzy retro a retromanią - red. Małgorzata Major, Patrycja Włodek
- PRL-owskie re-sentymenty - red. A. Kisielewska, A. Kisielewski, M. Kostaszuk-Romanowska
- Gentryfikacja Berlina - Dorota Groyecka
- Pies też człowiek?
- Edukacyjne konteksty konstruktywizmu - Jacek Moroz, Oskar Szwabowski, Janina Świrko
- Epos: od Homera do Martina
Społeczne konteksty edukacji medialnej - pod red. Grażyny Penkowskiej
Opis
"Książka Społeczne konteksty edukacji medialnej zawiera wybrane teksty napisane przez studentów i pracowników Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego zainteresowanych pedagogicznymi aspektami oddziaływań mediów na dzieci, ich wpływem na wychowanie i uczenie się. Wielość i różnorodność spojrzeń na tematykę oddziaływań mediów na dziecko przedstawiona w prezentowanej książce pozwoli na zapoznanie się z aktualnym stanem wiedzy na ten temat, a także umożliwi czytelnikowi porównanie ich z własnymi poglądami i doświadczeniami. Autorzy tekstów zamieszczonych w książce mają nadzieję że dla niektórych rodziców i wychowawców będzie ona źródłem nie tylko wiedzy, ale także refleksji, a może nawet szeroko rozumianej zmiany w praktykach codziennego życia". prof. Grażyna Penkowska
Spis treści
Grażyna Penkowska, Wprowadzenie do problematyki edukacji medialnej
Część I. Człowiek w świecie wirtualnym
Justyna Toruńczak, Społeczności wirtualne
Maria Przybył, Mass media a uzależnienia
Beata Balicka, Telewizja a więzi w rodzinie
Część II. Media widziane z perspektywy pedagogicznej
Mariola Garnek, Reklama w wychowaniu
Sylwia Reszko, Komputery w rozwoju kreatywności dziecka
Paulina Dąbrowska, Oddziaływanie mass mediów
Część III. Społeczne oddziaływanie mediów
Adam Jagiełło-Rusiłowski, Nowe media jako środowisko nabywania kompetencji społecznych - badania na polskich, norweskich i palestyńskich studentach
Hussein Bougsiaa, Efekt czynnika multimedialnego w procesie nauczania