
- Między ustami a brzegiem języka - Andrzej Katzenmark
- Sport w polskim kinie 1944-1989 - Dominik Wierski
- Przeobrażenia pamięci, przeobrażenia kanonu - Karolina Golinowska, Ewa Schreiber
- Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych - Karol Konaszewski
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Nowy Jork wyobrażony i doświadczony - Magdalena Gajek
- Rekonstrukcje narodu - Piotr Majewski
- Antologia tekstów polskiego kulturoznawstwa - red. Piotr J. Fereński, Anna Gomóła, Krzysztof Moraczewski
- Młodzi czarodzieje - Marcin Górecki
- Antropozoficzna cywilizacja uzdrowienia - Maja Dobiasz
Społeczne konteksty edukacji medialnej - pod red. Grażyny Penkowskiej
Opis
"Książka Społeczne konteksty edukacji medialnej zawiera wybrane teksty napisane przez studentów i pracowników Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego zainteresowanych pedagogicznymi aspektami oddziaływań mediów na dzieci, ich wpływem na wychowanie i uczenie się. Wielość i różnorodność spojrzeń na tematykę oddziaływań mediów na dziecko przedstawiona w prezentowanej książce pozwoli na zapoznanie się z aktualnym stanem wiedzy na ten temat, a także umożliwi czytelnikowi porównanie ich z własnymi poglądami i doświadczeniami. Autorzy tekstów zamieszczonych w książce mają nadzieję że dla niektórych rodziców i wychowawców będzie ona źródłem nie tylko wiedzy, ale także refleksji, a może nawet szeroko rozumianej zmiany w praktykach codziennego życia". prof. Grażyna Penkowska
Spis treści
Grażyna Penkowska, Wprowadzenie do problematyki edukacji medialnej
Część I. Człowiek w świecie wirtualnym
Justyna Toruńczak, Społeczności wirtualne
Maria Przybył, Mass media a uzależnienia
Beata Balicka, Telewizja a więzi w rodzinie
Część II. Media widziane z perspektywy pedagogicznej
Mariola Garnek, Reklama w wychowaniu
Sylwia Reszko, Komputery w rozwoju kreatywności dziecka
Paulina Dąbrowska, Oddziaływanie mass mediów
Część III. Społeczne oddziaływanie mediów
Adam Jagiełło-Rusiłowski, Nowe media jako środowisko nabywania kompetencji społecznych - badania na polskich, norweskich i palestyńskich studentach
Hussein Bougsiaa, Efekt czynnika multimedialnego w procesie nauczania