- Kulturoznawstwo, czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej - Grzegorz Dziamski
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Miejsca muzyki. Perspektywa interdyscyplinarna - red. Magdalena Parus-Jankowska, Szymon Nożyński
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
- Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu
- Kariery sportowe polskich zawodników MMA - Adrian Dobrzycki
- Alteraktywizm w Europie Środkowej - Grzegorz Piotrowski
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Pies też człowiek?
Zmiany medialne i komunikacyjne. T. 1 - red. Katarzyna Kopecka-Piech
Opis
Na pierwszy tom serii Współczesne Transgresje, zatytułowany Zmiany medialne i komunikacyjne. W stronę innowacyjnościi, składają się prace polskich medioznawców i komunikologów inspirowane przewodnim tematem medialnych i komunikacyjnych przeobrażeń. Autorzy uzmysławiają, w jakiej relacji pozostają do siebie stare i nowe media oraz ich użytkownicy. Swoje prace kierują w stronę innowacyjności, opowiadając o niej w sposób bezpośredni lub pośredni. Wyjaśniając zmiany zachodzące we współczesnej sferze medialnej, uświadamiają odbiorcom ich zakres i zróżnicowane konsekwencje. Niewątpliwie współczesne media są środowiskiem nieustannej zmiany, ale czy wszystkie mają charakter innowacyjny?
Ze Wstępu
Niniejsza książka to ciekawy przyczynek do dyskusji nad zmianami zachodzącymi na płaszczyźnie komunikacyjnej w kontekście rozwoju mediów, budowania wizerunku oraz prowadzenia biznesu, zawierająca przykłady z polskiej rzeczywistości. Tym samym praca ta będzie bez wątpienia istotną pomocą dydaktyczną dla studentów wielu kierunków akademickich, takich jak dziennikarstwo i komunikacja społeczna, ekonomia czy marketing. Czytelnik otrzyma do rąk książkę interesującą, sprawnie napisaną, dotyczącą istotnego problemu i – co ważne – bezpośrednio odnoszącego się do polskich realiów współczesnej doby.
dr hab. Ilona Biernacka-Ligięza, prof. UMCS
Spis treści
Katarzyna Kopecka-Piech, Wstęp
Rafał Nahirny, Erving Goffman, kontrola widzialności i kłopoty z publicznością w mediach społecznościowych
Magdalena Zdrowicka-Wawrzyniak, Od gatunku przedstawiającego rzeczywistość do bezkształtnych opowieści. O zawartości telewizyjnych serwisów informacyjnych wczoraj i dziś
Krzysztof Gajewski, Rozwój medialnej kultury uczestnictwa a historia idei sztucznej inteligencji
Jakub Parnes, Grupa Pewnych Osób jako przykład nieformalnego lokalnego ruchu społecznego internautów
Marcin Krzanicki, Zabawa znaczeniami. Przetwarzanie fotografii prasowej w kulturze memów (internetowych)
Piotr Nowak, Koncepcja governance a tożsamość narodowa w sieci i mediach społecznościowych
Agata Ludzis-Todorov, Przestrzenie blogowania. Blog a wybrane serwisy nowych mediów
Katarzyna Kopecka-Piech, Afordancje i struktury innowacyjności medialnej – w kierunku integracji technologii w codziennych aktywnościach użytkowników
Publikacja dofinansowana z funduszy Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Publikacja pod patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej