- Po humanizmie - red. Zuzanna Ładyga i Justyna Włodarczyk
- Rekonstrukcje narodu - Piotr Majewski
- Pomiędzy pamięcią zbiorową a historią. Rekonstrukcje przeszłości w Europie Środkowo-Wschodniej
- Weź pan Rambo! - Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak
- Celebrytyzacja polityki w Stanach Zjednoczonych - Andrzej Grabarczuk
- Spektakl władzy - Dawid Rydzek
- Swój – Obcy – Wróg. Wędrówki w labiryntach kultur
- Filmy do zjedzenia. Obrazy jedzenia w kinie amerykańskim - Aleksandra Drzał-Sierocka
- Przewrotne przyjemności obrazu - Marianna Michałowska
- Ślad rzeczywistości - Adam Uryniak
Jedzie Pan Jazz - Andrzej Białkowski, Wojciech J. Burszta
Opis
Jedzie Pan Jazz. Edukacja jazzowa i popkulturowa w perspektywie antropologicznej
Kolejne rozdziały książki to zaproszenia do wglądu w realia Małej Akademii Jazzu z różnych perspektyw – od najbardziej generalnej, nazwijmy ją kulturowo-antropologiczną, przez historię kreatywnego trwania MAJ i portrety jej twórców, propagatorów i niezmordowanego „personelu” (od Bogusława Dziekańskiego – co oczywiste – poczynając), aż po aspekt wspólnotowy naszego fenomenu, a więc spojrzenie na to, jak MAJ rezonuje społecznie. Oddaliśmy głos wielu ludziom, zarówno znanym, jak i anonimowym, blisko związanym z MAJ albo takim, którzy zetknęli się z akademią jedynie incydentalnie; osobom „formalnym”, fanom i kibicom, ale – z drugiej strony – nauczycielkom z różnych szkół; muzykom i działaczom społecznym, a wreszcie – słuchaczkom i słuchaczom kursów MAJ, absolwentkom i absolwentom tej dziwnej „szkoły”, która daje dyplomy, ale – jak onegdaj kino objazdowe – ciągle jest w trasie, mimo iż ma swój stały adres. Zaprosiliśmy do jej wnętrza i zachęcaliśmy, by spojrzeć na nią także z nieco odleglejszej perspektywy.
„Książka Andrzeja Białkowskiego i Wojciecha J. Burszty jest przykładem owocnego zespolenia kompetencji pedagogicznych i antropologicznych, a także uwrażliwienia na te zjawiska w kulturze, które wymykają się oglądowi opartemu na analizie tzw. kultury instytucjonalnej. Jedzie Pan Jazz będzie niewątpliwie przydatną lekturą – zarówno dla kulturoznawców, pedagogów, nauczycieli, jak i dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych”. Z recenzji dr. hab. Mirosława Pęczaka