Media jako przestrzenie muzyki - red. Magdalena Parus, Artur Trudzik

Media_front1.jpg
  • promocja
Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 25,00 zł 35,00 zł 25.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-65155-31-3

Opis

Książkę Media jako przestrzenie muzyki postrzegam jako ważną, potrzebną i wartościową. Wypełnia ona swoistą białą plamę w obszarze badań nad społeczno-kulturowymi aspektami funkcjonowania muzyki. Jej wartość stanowi sam jej przedmiot ‒ muzyka, rzadko eksplorowana w dyskursie naukowym. O bogactwie recenzowanej monografii świadczy wielość perspektyw i paradygmatów naukowych prezentowanych przez autorów zaproszonych do wspólnego namysłu nad kondycją muzyki we współczesnym krajobrazie kulturowym i medialnym. Owa wielość spojrzenia sprawia, że prezentowany obraz staje się możliwie pełny i barwny, choć nie rości sobie prawa do wyczerpywalności. W wielu wymiarach wydaje się jedynie podawać w wątpliwość, prowokować, inicjować dyskusję, przekonywać do tak właściwego chociażby dla muzyki rockowej bycia w kontrze, i ten właśnie wymiar uznaję za szczególnie cenny.

Jestem przekonana, że po lekturze tej książkinawet muzyczni malkontenci przekonają się, że o muzyce można pisać naukowo, a sprowadzanie muzyki per se do poziomu trywialnej i banalnej formy rozrywki jest nieuprawnionym uogólnieniem. Żywię przekonanie, że jakość namysłu nad muzyką stanowi doskonały probierz kondycji kultury w ogóle, zachęcam zatem czytelników do wspólnej refleksji i pochylenia się nad nią.

prof. Magdalena Szpunar

 

Spis treści

Magdalena Parus, Artur Trudzik, Media, muzyka, dziennikarstwo 

Część I. Przeszłość i przyszłość dziennikarstwa muzycznego 

Artur Trudzik, Dziennikarstwo i media muzyczne. Stan obecny i perspektywy

Dariusz Baran, Media muzyczne w Polsce po 1989 roku – skąd, dokąd?

Szymon Nożyński, Dostępność muzyki a dziennikarstwo muzyczne 

Część II. Dylematy dziennikarstwa muzycznego 

Rafał Ciesielski, „Odpowiednie dać muzyce słowo”. Komentowanie muzyki w mediach (rekonesans)

Tomasz Misiak, Muzyczne gry z nośnikiem. Artystyczne strategie przekraczania medium

Monika Białek, Rola muzyki w polskim reportażu radiowym

Tadeusz Sznajderski, Muzyka w programie publicznej regionalnej rozgłośni radiowej na przykładzie Radia Koszalin S.A.

Część III. Muzyka w mediach – konteksty

Agnieszka Kościuk-Jarosz, Środki masowego przekazu poświęcone muzyce folkowej oraz innym inspiracjom kulturą tradycyjną – stan i perspektywy

Marcin Wądołowski, Medialne kreacje kanonu śląskiej muzyki na przestrzeni XX i XXI wieku

Zuzanna Wiśniewska, O muzyczności w twórczości Ryszarda Kapuścińskiego – reportaż Lumumba

Magdalena Parus, Relacje prasowe o KFPP w Opolu w latach 1963–1989 na przykładzie tygodnika „Polityka”  

 

Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Uniwersytet Szczeciński.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl