
- Weź pan Rambo! - Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak
- Książka jako towar - książka jako znak - Marcin Rychlewski
- Praca w XXI wieku. Wymiary formalne i nieformalne - Elżbieta Kolasińska, Joanna Róg-Ilnicka, Adam Mrozowicki
- Zapiski semiotyczne - Marcin Rychlewski
- Pomiędzy retro a retromanią - red. Małgorzata Major, Patrycja Włodek
- PRL-owskie re-sentymenty - red. A. Kisielewska, A. Kisielewski, M. Kostaszuk-Romanowska
- Gentryfikacja Berlina - Dorota Groyecka
- Pies też człowiek?
- Edukacyjne konteksty konstruktywizmu - Jacek Moroz, Oskar Szwabowski, Janina Świrko
- Epos: od Homera do Martina
Celebrytyzacja polityki w Stanach Zjednoczonych - Andrzej Grabarczuk
Opis
"Książka Andrzeja Grabarczuka sytuuje się na przecięciu kilku dyscyplin: kulturoznawstwa, medioznawstwa oraz politologii (ujmującej zjawiska marketingu politycznego). Jej tematem są zaś wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, a więc wydarzenie szczególne w świecie globalnej polityki, ogniskujące nie tylko uwagę Amerykanów, ale, można powiedzieć bez wielkiej przesady, całego świata. Wraz z autorem śledzić możemy – analizując dyskursy wyborcze w polskich mediach – jak polityka staje się częścią świata popkultury i jak gwiazdy show biznesu wkraczają w świat polityki. W planie ogólniejszym więc jest to książka o przemianach życia publicznego, które zdaje się brać ostateczny rozbrat z ideałami klasycznie pojmowanej polityki i zastępować mężów stanu celebrytami niemalże zamieszkującymi telewizyjne studia. Jest to więc lektura z pewnością skłaniająca do refleksji, a być może też napisana ku przestrodze".
Prof. Mariusz Czubaj
Andrzej Grabarczuk – doktor nauk humanistycznych z zakresu kulturoznawstwa. Autor książki „Uprawnienia wojenne prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki” (2011). Dziennikarz związany z Polską Agencją Prasową. Specjalizuje się w tematyce stylu życia i kultury popularnej. Mieszka w Warszawie, pochodzi z Krasnegostawu (woj. lubelskie).