- Po humanizmie - red. Zuzanna Ładyga i Justyna Włodarczyk
- Działania wojenne w rejonie Biskupca w sierpniu 1914 roku - Tomasz Duchnowski
- Cyborg w ogrodzie - Julia Fiedorczuk
- Ślad rzeczywistości - Adam Uryniak
- Między empatią a okrucieństwem - red. Eugenia Łoch, Dariusz Piechota, Agnieszka Trześniewska
- Naturakultura - red. Joanna Jeśman, Mateusz Skrzeczkowski
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Rekonstrukcje narodu - Piotr Majewski
- Pomiędzy pamięcią zbiorową a historią. Rekonstrukcje przeszłości w Europie Środkowo-Wschodniej
- Inne możliwości – o poezji ekologii i polityce. Rozmowy z amerykańskimi poetami - Julia Fiedorczuk
Grupowe konteksty nauczycielskiej tożsamości - Karolina Tersa
Opis
"Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty".
Prof. Teresa Żółkowska
Publikacja dofinansowana przez WNS UG.