
- Edukacja – wartości – kontrowersje - red. Szymon Dąbrowski i Małgorzata Obrycka
- Pozytywistów spotkania z naturą. Szkice ekokrytyczne - Dariusz Piechota
- Naturakultura - red. Joanna Jeśman, Mateusz Skrzeczkowski
- Organizacja poszukiwań ludzi zaginionych - Magdalena Momot
- Kulturowe analizy patriotyzmu - red. Katarzyna Kulikowska, Cezary Obracht-Prondzyński
- Wspólnota symboliczna - Krzysztof Jaskułowski
- Bestie i ofiary - Anna Małyszko
- Historia mówiona polskiego kulturoznawstwa - Piotr J. Fereński, Anna Gomóła, Krzysztof Moraczewski, Piotr Majewski
- Ścięgna konsumpcyjne - red. W. J. Burszta, M. Czubaj
- O paradoksie poznania - Ewa Szumilewicz
Media, wersja beta - Mirosław Filiciak
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
"Książkę Mirosława Filiciaka można czytać w sposób co najmniej dwojaki. Po pierwsze jako pogłębioną analizę relacji zachodzących dziś pomiędzy mediami, jako refleksję na temat sposobów ich używania przez odbiorców oraz kulturowych i społecznych konsekwencji przeobrażeń, jakim ulega system medialny. Po drugie jako tekst zawierający propozycję znaczącej korekty w sposobie uprawiania nauk humanistycznych, propozycję detronizującą tekst jako podstawowy przedmiot analiz na rzecz przyglądania się społecznym praktykom, technologiom, działaniom aktorów jako czynnikom odpowiedzialnym za formowanie się określonego porządku społecznego i kulturowego". prof. Marek Krajewski
"Media, wersja beta Mirosława Filiciaka to książka, która znakomicie odświeża dyskurs rodzimego medioznawstwa i kulturoznawstwa. To znakomite, ciekawie napisane studium „starych” i „nowych” mediów jako praktyk oraz praktyk samego medioznawstwa; praca kulturoznawcza o walorze wybitnie interdyscypliarnym, pokazująca pośrednio, jak niefunkcjonalny jest obecny akademicki podział pracy, który do tej pory separował filmoznawstwo i badania nad mediami od etnografii, socjologii i „teorii praktyki”, teorię mediów od historii kultury; medioznawstwo od socjologii wiedzy, archeologię mediów od software studies". prof. Tomasz Majewski
Mirosław Filiciak – medioznawca, adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, redaktor kwartalnika „Kultura Popularna”. Jego zainteresowania ogniskują się na przecięciu zjawisk kultury współczesnej i mediów cyfrowych.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Problemy badań nad mediami, czyli założenia wstępne
Problem pierwszy – o wyjściu zza biurka
Problem drugi – społeczne czy techniczne?
Problem trzeci – pozycja badacza
Raz, dwa, trzy… i co dalej?
Rozdział 2. Gra w kino
Gry i kino jako wydarzenia wizualne
Przyjemność (iluzji) kontroli
Filmo-gra – renesans obrazów-działań
Immersja w kinie – movie-ride
Hybrydyzacja technologiczna – machinima i interaktywne filmy
Film o innych mediach – tematyzacja poprzez parateksty
Kino i symulacja
Rozdział 3. W parku rozrywki: granice mediów
Pomiędzy mediami: Universal Studios
Korekta perspektywy
Kino oswojonych atrakcji
Konwergencja 1.0, konwergencja 2.0
Rozdział 4. Telewizja „po telewizji”
Mniej popularne, bardziej demokratyczne
Inaczej niż telewizja?
Gra o prestiż
Polak przed ekranem
Nowe pola
Rozdział 5. Nieautoryzowane, nieformalne… marginalne?
Nieformalność i imperializm teorii
W stronę konkluzji