Media, wersja beta - Mirosław Filiciak

Dostępność: brak towaru
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 35,00 zł 35.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-63434-09-0

Opis

"Książkę Mirosława Filiciaka można czytać w sposób co najmniej dwojaki. Po pierwsze jako pogłębioną analizę relacji zachodzących dziś pomiędzy mediami, jako refleksję na temat sposobów ich używania przez odbiorców oraz kulturowych i społecznych konsekwencji przeobrażeń, jakim ulega system medialny. Po drugie jako tekst zawierający propozycję znaczącej korekty w sposobie uprawiania nauk humanistycznych, propozycję detronizującą tekst jako podstawowy przedmiot analiz na rzecz przyglądania się społecznym praktykom, technologiom, działaniom aktorów jako czynnikom odpowiedzialnym za formowanie się określonego porządku społecznego i kulturowego". prof. Marek Krajewski

"Media, wersja beta Mirosława Filiciaka to książka, która znakomicie odświeża dyskurs rodzimego medioznawstwa i kulturoznawstwa. To znakomite, ciekawie napisane studium „starych” i „nowych” mediów jako praktyk oraz praktyk samego medioznawstwa; praca kulturoznawcza o walorze wybitnie interdyscypliarnym, pokazująca pośrednio, jak niefunkcjonalny jest obecny akademicki podział pracy, który do tej pory separował filmoznawstwo i badania nad mediami od etnografii, socjologii i „teorii praktyki”, teorię mediów od historii kultury; medioznawstwo od socjologii wiedzy, archeologię mediów od software studies". prof. Tomasz Majewski

 

Mirosław Filiciak – medioznawca, adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, redaktor kwartalnika „Kultura Popularna”. Jego zainteresowania ogniskują się na przecięciu zjawisk kultury współczesnej i mediów cyfrowych.

 

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Problemy badań nad mediami, czyli założenia wstępne
Problem pierwszy – o wyjściu zza biurka
Problem drugi – społeczne czy techniczne?
Problem trzeci – pozycja badacza
Raz, dwa, trzy… i co dalej?

Rozdział 2. Gra w kino
Gry i kino jako wydarzenia wizualne
Przyjemność (iluzji) kontroli
Filmo-gra – renesans obrazów-działań
Immersja w kinie – movie-ride
Hybrydyzacja technologiczna – machinima i interaktywne filmy
Film o innych mediach – tematyzacja poprzez parateksty
Kino i symulacja

Rozdział 3. W parku rozrywki: granice mediów
Pomiędzy mediami: Universal Studios
Korekta perspektywy
Kino oswojonych atrakcji
Konwergencja 1.0, konwergencja 2.0

Rozdział 4. Telewizja „po telewizji”
Mniej popularne, bardziej demokratyczne
Inaczej niż telewizja?
Gra o prestiż
Polak przed ekranem
Nowe pola

Rozdział 5. Nieautoryzowane, nieformalne… marginalne?
Nieformalność i imperializm teorii
W stronę konkluzji

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl