- Państwa wyobrażone - Michał Futyra
- Organizacja poszukiwań ludzi zaginionych - Magdalena Momot
- Po humanizmie - red. Zuzanna Ładyga i Justyna Włodarczyk
- Między empatią a okrucieństwem - red. Eugenia Łoch, Dariusz Piechota, Agnieszka Trześniewska
- Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej
- Zapiski semiotyczne - Marcin Rychlewski
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
- Więcej niż obraz. Przestrzenie wizualne
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
Edukacja – wartości – kontrowersje - red. Szymon Dąbrowski i Małgorzata Obrycka
Cena regularna:
35,00 zł
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Zamysł poznawczy tej książki dotyczy wykorzystania i zespolenia autorskich badań w zakresie pedagogiki kultury, pedagogiki społecznej, pedagogiki religii, pedagogiki specjalnej, a także w obszarach religioznawstwa, katechetyki, filozofii wychowania i socjologii wychowania, aby na tej podstawie stworzyć cykl wykładów i spotkań promujących idee krytycznych oraz inkluzyjnych analiz na gruncie edukacji współczesnej. Inspiracją dla projektu była silna potrzeba przeciwstawienia się obecnej dziś ekskluzji i fragmentaryzacji, zarówno w obrębie praktyk, jak i analiz teoretycznych w edukacji. […] Niniejsza publikacja jest próbą złożenia w całość rekonstrukcji badawczych zaproponowanych przez przedstawicieli PTFT, aby w rezultacie – przy wykorzystaniu analiz krytycznych – spróbować, przynajmniej częściowo, odsłonić współczesny spór o sferę wartości, norm i ocen ujawniających się w procesach edukacyjnych społeczeństwa XXI wieku.
Z Wprowadzenia
Książka Edukacja — wartości — kontrowersje jest wynikiem pracy jej autorów w ramach projektu realizowanego przez Pomorskie Towarzystwo Filozoficzno-Teologiczne. Hasła przewodnie konstytuujące całość tomu uważam za wartościowe poznawczo, jak również potrzebne dla dyskursu naukowego. Gdy pytamy o tak ważną kwestię, jak istota edukacji, to jednocześnie pytamy o wartości. Autorom zawartych tu artykułów chodziło, jak sądzę, o podkreślenie roli wartości i związanych z nimi kontrowersji w procesie wychowania. Cenione przez nich wartości przedstawione zostały jako kluczowe aspekty współtworzące proces harmonijnego rozwoju.
prof. dr hab. Krzysztof Jakubiak
Spis treści
Wprowadzenie
CZĘŚĆ 1
Małgorzata Obrycka, Etyczny intuicjonizm – dylematy etyki niezależnej
Mirosław Patalon, Wybrane fragmenty przyczynku do dialogu międzykulturowego „Kohelet Taoista”
Szymon Dąbrowski, Spór o polską pedagogikę religii – między tradycją a współczesnością
Marian Pułtuski, Edukacja religijna a problematyka filozoficzna. Relacja między wiarą a rozumem w refleksji Josepha Ratzingera
CZĘŚĆ 2
Marta Znaniecka, Praktyki kontemplatywne w edukacji. Próba scalenia sfragmentowanego podmiotu, poznania i wspólnoty
Helena Liwo, W stronę dialogu z Innym. Społeczne i edukacyjne konteksty kształtowania prozodii mowy u niesłyszących
Anna Majer, O (męskim) ciele w społecznych okowach i o medialnym kształtowaniu męskości,czyli o książce Dyskurs dyscyplinowania męskiego ciała w wybranych tekstach kultury popularnej
Katarzyna Wajszczyk, Czy w stronę pedagogiki konfliktu?