
- Spektakl władzy - Dawid Rydzek
- Cyborg w ogrodzie - Julia Fiedorczuk
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Działania wojenne w rejonie Biskupca w sierpniu 1914 roku - Tomasz Duchnowski
- Historia mówiona polskiego kulturoznawstwa - Piotr J. Fereński, Anna Gomóła, Krzysztof Moraczewski, Piotr Majewski
- Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych - Karol Konaszewski
- Edukacja międzykulturowa jako czynnik rozwoju kultury pokoju - red. Krystyna Błeszyńska
- Państwa wyobrażone - Michał Futyra
- Weź pan Rambo! - Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
Europejski wymiar w edukacji młodzieży akademickiej. Studium porównawcze - Emilia Żyłkiewicz-Płońska
Opis
„Publikacja ta to interesujące, osadzone zarówno w teorii, jak i w praktyce badawczej studium porównawcze, dotyczące postrzegania przez młodzież akademicką z wybranych krajów europejskich europejskiego wymiaru w edukacji. Walorem badań przeprowadzonych przez autorkę jest uchwycenie zmian zachodzących w postrzeganiu Europy i poczuciu tożsamości uczących się młodych dorosłych w warunkach integracji europejskiej. [...] Uzyskane rezultaty badań skłaniają do wniosku, że dobrze by było, gdyby w niedalekiej przyszłości podjęte zostały próby nakreślenia solidnie uzasadnionych propozycji modelu międzykulturowej edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego”. prof. dr hab. Ewa Ogrodzka-Mazur
Emilia Żyłkiewicz-Płońska – doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Edukacji Międzykulturowej Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jest współredaktorką książki Better Tomorrow oraz autorką blisko czterdziestu artykułów naukowych w czasopismach i pracach zbiorowych, z których osiem zostało opublikowanych w językach obcych. Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół problematyki europejskiego wymiaru w edukacji, tożsamości młodzieży oraz pozytywnej profilaktyki społecznej. W latach 2008–2014 współpracowała z zagranicznymi ośrodkami naukowymi w Belgii, Holandii, Finlandii i na Litwie, realizując międzynarodowe projekty: Special Programme International Capacity Building Youth Work i Better Tomorrow. Jest członkiem Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.