Kultura danych - Karol Piekarski

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 40,00 zł 40.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-65155-56-6

Opis

Publikacja opisuje problem przeciążenia informacyjnego i wyłaniające się w Sieci strategie zarządzania danymi. Tworzą one nowy model percepcji, tzw. percepcję ambientową, ułatwiającą poruszanie się w usieciowionym środowisku informacyjnym. Szczegółowej analizie poddano m.in. wizualizację danych, personalizację treści, kuratorstwo sieciowe, dziennikarstwo danych, zjawisko big data czy język wizualny Isotype. Wątki te splatają się z refleksją na temat algorytmów komputerowych, które pozwalają nam radzić sobie z coraz większą ilością danych dostępnych w Sieci.

 

"Praca Karola Piekarskiego to ważne i oryginalne opracowanie, istotne zarówno dla dyskursu akademickiego w obszarze humanistyki i nauk społecznych, jak i stanu debaty publicznej wokół nowych technologii komunikacyjnych.

Autor przedstawia tu krytyczną genetykę/historiozofię oraz stan obecny spotykania się kultury i społeczeństwa z coraz większą ilością ogólnodostępnych informacji i transportujących je języków medialnych – co samo w sobie jest już wyrazistym osiągnięciem analitycznym – ale daje się również poznać jako diagnosta i „terapeuta”, który podsuwa przemyślane i sprawnie wyartykułowane metody oswajania przeciążenia informacyjnego.

Skonstruowana i wyłożona w pracy logika percepcji ambientowej jawi się w rezultacie jako oryginalna propozycja badawcza, a jednocześnie bardzo przystępna propozycja radzenia sobie z informacyjnym nadmiarem. Dzięki temu książka jest nie tylko rozprawą teoretyczną, ale i świetnie wyreżyserowaną opowieścią o stanie współczesnej kultury zanurzającej się w digitalne obiegi".

dr hab. Piotr Celiński

 

Karol Piekarski - badacz kultury sieci, założyciel i dyrektor programowy Medialabu Katowice, kurator festiwalu sztuki, designu i technologii art+bits. Realizuje interdyscyplinarne projekty badawcze i wystawiennicze związane z analizą i wizualizacją danych na temat miasta, m.in. w ramach międzynarodowej platformy Shared Cities: Creative Momentum, diagnozującej przemiany kulturowe i społeczne w ośrodkach Europy Centralnej. W 2015 roku opublikował książkę Metody badania i odkrywania miasta oparte na danych.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl