Sztuka w kulturze postmedialnej - Ewa Wójtowicz

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 50,00 zł 50.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 4.73091
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-65155-16-0

Opis

Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie i projektowaniu własnej tożsamości.

                                                                                                                             prof. Grzegorz Dziamski

Ewa Wójtowicz bezkolizyjnie sytuuje swoje badania pomiędzy teorią a praktyką albo – mówiąc inaczej – czyni dobry użytek ze swojej wiedzy i kompetencji z zakresu sztuk medialnych oraz kulturoznawczo zorientowanego medioznawstwa.

                                                                                                                                 prof. Andrzej Gwóźdź

Ewa Wójtowicz – doktor nauk humanistycznych (UAM w Poznaniu), absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Autorka książki Net art (2008) oraz kilkudziesięciu tekstów w języku polskim i angielskim publikowanych w naukowych monografiach zbiorowych oraz czasopismach, jak m.in.: „Fragile”, „Ha!art”, „Kultura Popularna”, „Kultura Współczesna”, „Metaverse Creativity”, „Opcje”, „Przegląd Kulturoznawczy”. Zastępca redaktor naczelnej w redakcji „Zeszytów Artystycznych” UAP w Poznaniu. Zajmuje się krytyką artystyczną współpracując z „Magazynem O.pl”. Należy do Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Polskiego Towarzystwa Estetycznego oraz do AICA. Uczestniczyła aktywnie w kilkunastu konferencjach polskich i międzynarodowych, zajmuje się też popularyzacją zagadnień sztuki mediów. Wykłada na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. 

Książka dofinansowana przez Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu.

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl