- Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu
- Subsumcje edukacji - red. Maksymilian Chutorański, Jacek Moroz, Oskar Szwabowski
- Alteraktywizm w Europie Środkowej - Grzegorz Piotrowski
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Pies też człowiek?
- Przeobrażenia pamięci, przeobrażenia kanonu - Karolina Golinowska, Ewa Schreiber
- Kulturoznawstwo, czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej - Grzegorz Dziamski
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Miejsca muzyki. Perspektywa interdyscyplinarna - red. Magdalena Parus-Jankowska, Szymon Nożyński
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
Wirtualne państwo jako przestrzeń edukacji obywatelskiej - Grzegorz Stunża
Opis
Tak zwane mikronacje (wirtualne państwa, v-państwa), podobnie jak inne zjawiska społeczne powstające w oparciu o „nowe media”, są jeszcze stosunkowo słabo rozpoznane. Tematyce mikronacyjnej poświęcono w Polsce zaledwie kilka artykułów, nie monitoruje się także na bieżąco rozwoju zjawiska i jego przemian. Wirtualne państwa są słabo opisane również na świecie, a główne publikacje na ich temat mają charakter prasowy, utrzymane są w większości w tonie opisu ciekawego, ale jednak epizodycznego wydarzenia, dlatego badania nad fenomenem „wirtualnych” społeczności, podejmujących się m.in. symulowania procesów państwowych, uznać należy za inspirujące – zarówno dla współczesnej pedagogiki (a szczególnie edukacji obywatelskiej oraz edukacji medialnej, rozumianej nie tylko jako subdyscyplina pedagogiczna, ale również szeroko – jako ruch na rzecz edukacji w zakresie wyrównywania dostępu i kształcenia umiejętności wykorzystania mediów), jak i myśli kulturoznawczej, antropologicznej i politologicznej.
Grzegorz D. Stunża - wykładowca, badacz, trener i autor materiałów edukacyjnych. Adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Komitetu Głównego Olimpiady Cyfrowej. W ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017) prowadził przy blogu edukatormedialny.pl projekt „KulturLab – nowe technologie w edukacji kulturalnej. Innowacje, narzędzia, metody” (kontynuacja projektu stypendialnego MKiDN z 2013). Pracował m.in. przy projektach badawczych z cyklu „Dzieci sieci” (2012, 2013), koordynował projekt badawczy polskich blogów kulturalnych (2015). Współpracuje z Fundacją Nowoczesna Polska.