
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
- Prawa dziecka. Perspektywa prywatnoprawna i społeczna
- Od rytuału do konfliktu - Jacek Dziekan
- Preteksty - Wojciech Józef Burszta
- Jedenaście medytacji nad istnieniem dzieła sztuki - Jarek Skurzyński
- Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych - Karol Konaszewski
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Poza katedrą - Jan Skoczyński
- Człowiek stary jako ofiara przemocy w rodzinie - Emilia Kramkowska
- Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej
Społeczne konteksty edukacji medialnej - pod red. Grażyny Penkowskiej
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
"Książka Społeczne konteksty edukacji medialnej zawiera wybrane teksty napisane przez studentów i pracowników Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego zainteresowanych pedagogicznymi aspektami oddziaływań mediów na dzieci, ich wpływem na wychowanie i uczenie się. Wielość i różnorodność spojrzeń na tematykę oddziaływań mediów na dziecko przedstawiona w prezentowanej książce pozwoli na zapoznanie się z aktualnym stanem wiedzy na ten temat, a także umożliwi czytelnikowi porównanie ich z własnymi poglądami i doświadczeniami. Autorzy tekstów zamieszczonych w książce mają nadzieję że dla niektórych rodziców i wychowawców będzie ona źródłem nie tylko wiedzy, ale także refleksji, a może nawet szeroko rozumianej zmiany w praktykach codziennego życia". prof. Grażyna Penkowska
Spis treści
Grażyna Penkowska, Wprowadzenie do problematyki edukacji medialnej
Część I. Człowiek w świecie wirtualnym
Justyna Toruńczak, Społeczności wirtualne
Maria Przybył, Mass media a uzależnienia
Beata Balicka, Telewizja a więzi w rodzinie
Część II. Media widziane z perspektywy pedagogicznej
Mariola Garnek, Reklama w wychowaniu
Sylwia Reszko, Komputery w rozwoju kreatywności dziecka
Paulina Dąbrowska, Oddziaływanie mass mediów
Część III. Społeczne oddziaływanie mediów
Adam Jagiełło-Rusiłowski, Nowe media jako środowisko nabywania kompetencji społecznych - badania na polskich, norweskich i palestyńskich studentach
Hussein Bougsiaa, Efekt czynnika multimedialnego w procesie nauczania