
- Pedagogika miejsca wspólnego - Maria Mendel
- Prawa dziecka. Perspektywa prywatnoprawna i społeczna
- Od rytuału do konfliktu - Jacek Dziekan
- Preteksty - Wojciech Józef Burszta
- Jedenaście medytacji nad istnieniem dzieła sztuki - Jarek Skurzyński
- Tożsamość wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych - Karol Konaszewski
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Poza katedrą - Jan Skoczyński
- Człowiek stary jako ofiara przemocy w rodzinie - Emilia Kramkowska
- Naród w szkole. Historia i nacjonalizm w polskiej edukacji szkolnej
Przeobrażenia pamięci, przeobrażenia kanonu - Karolina Golinowska, Ewa Schreiber
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Przeobrażenia pamięci, przeobrażenia kanonu. Historie muzyki w kręgu współczesnych dyskursów
Znaczenie tej książki dla współczesnej refleksji muzykologicznej zasadza się na dwóch podstawach. Jedną stanowi sam fakt podjęcia problematyki kanonu, marginalnie obecnej we współczesnych badaniach muzykologicznych, i pokazanie jej istotnej roli w konstruowaniu swoistej samoświadomości dyscypliny. Druga wynika z kompetentnego i wnikliwego, a przy tym niepozbawionego indywidualnych rysów i niezmiernie inspirującego ujęcia tego zagadnienia. Wydaje się, iż w takiej formule praca stać się może zaczynem szerszej dyskusji zarówno w przestrzeni badań muzykologicznych, jak i kulturoznawczych, a także stanowić impuls do namysłu nad kwestią kanonu (kanonów) w szeroko rozumianej sferze kultury.
dr hab. Rafał Ciesielski
Karolina Golinowska – doktor nauk humanistycznych z zakresu kulturoznawstwa, zatrudniona na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Oprócz pracy naukowej zajmuje się także działaniami z obszaru animacji kultury i krytyki artystycznej. Jej zainteresowania oscylują wokół instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych wymiarów kultury współczesnej oraz jej relacji z polityką i praktykami upamiętniania. Autorka książki Polityki kultury (Gdańsk 2017).
Ewa Schreiber – doktor muzykologii i absolwentka studiów filozoficznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się estetyką (zwłaszcza zastosowaniem pojęć metafory i ironii w odniesieniu do muzyki) i socjologią muzyki oraz autorefleksją kompozytorów II połowy XX wieku. Jest autorką książki Muzyka i metafora. Koncepcje kompozytorskie Pierre'a Schaeffera, Raymonda Murraya Schafera i Gérarda Griseya (Warszawa 2012). Jako krytyk muzyczny specjalizuje się w twórczości polskich kompozytorów młodego pokolenia. Wykłada w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.