Skąd przyszliśmy? Dokąd idziemy? - red. Małgorzata Żytko

Dostępność: duża ilość
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 30,00 zł 30.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-65155-23-8

Opis

 

Niniejszy tom to efekt wymiany refleksji, analiz i dociekań teoretycznych autorów, ale również prezentacji interesujących projektów badawczych obejmujących różne obszary związane z edukacją oraz socjologicznym, psychologicznym i filozoficznym kontekstem jej funkcjonowania. [...] Konfrontacja różnych podejść teoretycznych, analiz badawczych, przedstawienie czasem zaskakujących swoją oryginalnością albo ogólnikowością wniosków, to dobra szkoła rozwijania umiejętności dyskutowania, argumentowania, analizy różnych perspektyw naukowo-badawczych. [...] Artykuły w publikacji zostały podzielone ze względu na podejmowaną problematykę na trzy obszary tematyczne: Pedagogika i kultura – refleksje na pograniczu, Edukacja formalna w okresie zmiany oraz Konteksty edukacji nieformalnej. [...] Sądzę, że różnorodność podjętej problematyki badawczej oraz wielość perspektyw w ich ukazywaniu i interpretowaniu zainspiruje czytelników zainteresowanych różnymi dziedzinami nauki, nie tylko pedagogów. 

prof. Małgorzata Żytko

 

Spis treści

Małgorzata Żytko, Wprowadzenie

Część 1. Pedagogika i kultura – refleksje na pograniczu

Anna Nieszporek-Trzcińska, Genialność a władza sądzenia w ujęciu H. Arendt – implikacje pedagogiczne

Joanna Szefer, Pedagogiczne czytanie kultury – założenia i strategie lektury interesownej badawczo

Magdalena Czarnecka, Bunt w myśli pedagogicznej Patricka Pearse’a. Współczesne odczytanie The Murder Machine

Małgorzata Szadłowska, Wychowanie w perspektywie starości – proces wspierania integracji społecznej

Kamil Potrzuski, Wychowanie obywatelskie poprzez sport na przestrzeni dziejów – zarys tematyki

Część 2. Edukacja formalna w okresie zmiany

Malwina Kaczyńska, Nauczyciele wczesnej edukacji – między pasją a cierpiętnictwem

Marta Pacholczyk-Sanfilippo, Kompetencje i zadania opiekuna w żłobku

Barbara Mrówczyńska, Alternatywne formy zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych

Jakub Niewiński, Dymitr Nowak, Relacyjnie i kreatywnie w polskiej szkole? Kilka pomysłów

na połączenie edukacji formalnej z działaniami nieformalnymi wykorzystującymi projekt edukacyjny jako narzędzie zmiany i budowania relacji

Danuta Nowak, Wprowadzenie nowoczesnych technologii do szkół. Program „Cyfrowa szkoła”

Część 3. Konteksty edukacji nieformalnej

Wiktoria Kowalska, Społeczne postrzeganie szarej strefy edukacyjnej w Polsce i na świecie

Joanna Antonik, Współczesna, nieformalna edukacja żydowska w Polsce

Agata Osmólska, Znaczenie internetu dla rozwoju i edukacji młodzieży

                                                                                  

Produkty powiązane

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl