- Kulturoznawstwo, czyli wprowadzenie do kultury ponowoczesnej - Grzegorz Dziamski
- Polityki kultury - Karolina Golinowska
- Miejsca muzyki. Perspektywa interdyscyplinarna - red. Magdalena Parus-Jankowska, Szymon Nożyński
- Kryteria wyboru i oceniania w kulturze - red. Joanna Winnicka-Gburek, Bogusław Dziadzia
- Krytyka - etyka - sacrum - Joanna Winnicka-Gburek
- Oblicza muzycznej praxis: debaty, terytoria, reduty nadziei i oporu
- Kariery sportowe polskich zawodników MMA - Adrian Dobrzycki
- Alteraktywizm w Europie Środkowej - Grzegorz Piotrowski
- Budowanie świadomości marki w klubie sportowym - Mateusz Brzeźniak
- Pies też człowiek?
Smartfon – uniwersalne medium początku XXI wieku - red. Grażyna Penkowska
Opis
„Nieustanne i powszechne wykorzystanie mediów jest możliwe dzięki temu, że powstają coraz nowsze odmiany urządzeń pozwalających na mobilny dostęp do treści i aktywności, takich jak czaty czy fora. Do takich fenomenalnych urządzeń informacyjno-komunikacyjnych XXI wieku należą smartfony. Powstanie i szerokie rozpowszechnienie smartfonów zmieniło podstawy komunikacji w skali globalnej. Analizując wpływ smartfonów na losy świata, należy zwrócić uwagę na istotę zmiany, którą obserwujemy. [...] Niniejsza książka proponuje rozważania na temat roli współczesnych technologii w przestrzeni społecznej. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza koncentruje uwagę na edukacyjnym kontekście mediów, a więc także smartfonów. Oba teksty w niej przedstawione wnoszą nowe spojrzenie na edukacyjną rolę smartfonów w edukacji. Część druga prezentuje możliwości stosowania nowoczesnych mobilnych urządzeń informacyjno-komunikacyjnych przez studentów. Urządzenia te ułatwiają studiowanie, ale także mogą sprzyjać rozwijaniu kompetencji i zainteresowań. Natomiast część trzecia zawiera teksty pokazujące rolę smartfonów w życiu. Pierwszy z prezentowanych artykułów dotyczy wykorzystania tych urządzeń przez osoby niedowidzące i niewidome, kolejny ukazuje bogactwo zastosowań smartfonów przez studentów. Wszystkie artykuły pokazują cząstkę rzeczywistości, która ze względu na dużą dynamikę rozwoju technologii jest zmienna i wymaga nieustannych badań i refleksji”. (prof. Grażyna Penkowska)
„Książka ta przedstawia ważny i aktualny temat wykorzystania smartfonów. Walorem tej pozycji jest pokazanie wyników badań dotyczących znaczenia tych urządzeń w życiu codziennym w różnych dziedzinach oraz zwrócenie uwagi na korzyści i zagrożenia wynikające z ich używania, które mogą być przydatne nie tylko pedagogom”. (prof. Jolanta Wojciechowska)
Spis treści
Grażyna Penkowska, Media w przestrzeni społecznej – wprowadzenie do problematyki wykorzystania smartfonów w różnych dziedzinach życia….. 7
Część I. Smartfony i inne media w edukacji....................................... 25
Małgorzata Karczmarzyk, O dominacji obrazowości, fono- i internetoholizmie oraz wykorzystywaniu smartfonów w sztuce i edukacji............ 27
Michalina Rutka, Smartfon – narzędzie edukacyjne, czy konkurencja dla nauczyciela... 45
Część II. Smartfony w rękach studentów.............................................. 69
Mateusz Rutkowski, Smartfon jako nieodłączny element studiowania. O poszukiwaniu wiedzy w internecie.......................................... 71
Elżbieta Penkowska, Użycie smartfonów do zarządzania projektami w organizacji studenckiej – studium przypadku.................... 97
Część III. Rola smartfonów w codziennym życiu................................ 117
Justyna Rogowska, Smartfon w życiu osoby niewidomej i słabowidzącej............ 119
Patryk Zelek, Smartfon jako uniwersalne narzędzie badawcze................... 141