Zagrożenia ze strony mediów - red. Grażyna Penkowska

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 4 dni
Cena: 30,00 zł 30.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: WN Katedra
Kod produktu: 978-83-65155-60-3

Opis

Publikacja dofinansowana z funduszy Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.

„Książka porusza problemy aktualne i ważne społecznie. Jest głosem w dyskusji nad nowymi wyzwaniami – szczególnie dla pedagogiki – związanymi z ekspansją informatyczną w różnych dziedzinach życia społecznego”.

                                                                                                                                             prof. Anna Wasilewska

 

„Wiek XXI charakteryzuje się burzliwym rozwojem mediów na całym świecie, a ma to związek z gigantycznym ożywieniem technologicznym. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne już w ostatniej dekadzie XX wieku zaczęły dynamicznie wkraczać do wszystkich sfer życia człowieka. Dało to początek przemianom społecznym na ogromną skalę. [...] Od momentu rozwoju nowych, a potem nowych nowych mediów ich charakter jest dualistyczny, dobry i zły zarazem”.

                                                                                                                                         prof. Grażyna Penkowska

Spis treści

Grażyna Penkowska, Media dobre, czy złe – wprowadzenie do problematyki zagrożeń ze strony mediów

Część 1. Dualistyczny charakter nowoczesnych technologii

Rozdział 1. Dorota Ciechanowska, Uczciwość akademicka studentów w dobie powszechnego dostępu do informacji

Rozdział 2. Ariel Wrona, Niejednoznaczny wydźwięk postępu – nowe media w edukacji a konsekwencje ich używania

Rozdział 3. Michalina Rutka, Dyskurs celebrytów i wykluczonych, czyli szanse i zagrożenia społeczne tkwiące w polskiej blogosferze

Część 2. Edukacyjny kontekst zagrożeń ze strony mediów

Rozdział 4. Małgorzata Anna Karczmarzyk, Chaos wizualny w sieci. Analiza wizualno-werbalna wybranych, internetowych stron edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym

Rozdział 5. Jolanta Dyrda, Edukacja w erze Kultury 2.0

Rozdział 6. Karina Daciuk, Negatywne oddziaływanie mediów na sferę emocjonalną dzieci

Część 3. Ambiwalentny obraz mediów w badaniach naukowych

Rozdział 7. Jolanta Wojciechowska, Media źródłem wiedzy, nie zawsze rzetelnej, studentów o HIV/AIDS

Rozdział 8. Patryk Zelek, Anna Skowrońska, Autoeksperyment – Tydzień bez Internetu i rozrywki komputerowej

Rozdział 9. Dorota Kuczewska, Gry komputerowe: powody i skutki problemu zacierania się granic między światem rzeczywistym i wirtualnym

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl