
- Weź pan Rambo! - Mirosław Filiciak, Patryk Wasiak
- Książka jako towar - książka jako znak - Marcin Rychlewski
- Praca w XXI wieku. Wymiary formalne i nieformalne - Elżbieta Kolasińska, Joanna Róg-Ilnicka, Adam Mrozowicki
- Zapiski semiotyczne - Marcin Rychlewski
- Pomiędzy retro a retromanią - red. Małgorzata Major, Patrycja Włodek
- PRL-owskie re-sentymenty - red. A. Kisielewska, A. Kisielewski, M. Kostaszuk-Romanowska
- Gentryfikacja Berlina - Dorota Groyecka
- Pies też człowiek?
- Edukacyjne konteksty konstruktywizmu - Jacek Moroz, Oskar Szwabowski, Janina Świrko
- Epos: od Homera do Martina
Nowy Jork wyobrażony i doświadczony - Magdalena Gajek
Opis
Nowy Jork wyobrażony i doświadczony. Przestrzeń miasta we współczesnym reportażu
„Praca Magdaleny Gajek jest ciekawą i wartościową rozprawą, opisującą zagadnienia nieobecne dotąd w takiej formule i w takim zakresie w literaturze przedmiotu, jest więc jej autorskim wkładem w rozwój badań nad polskim współczesnym reportażem”. prof. Mariusz Zawodniak
„Magdalena Gajek analizuje przestrzeń Nowego Jorku z dwóch komplementarnych perspektyw: wyobrażonych (doświadczeń zapośredniczonych) oraz niezapośredniczonych (bezpośrednich, empirycznych). Autorka wykorzystuje wszystkie najistotniejsze ustalenia badaczy geopoetyki jako ważnej dziś metody interpretacyjnej; odwołuje się do reprezentatywnej literatury naukowej i starannie eksplikuje założenia tej praktyki badawczej, zwłaszcza w wymiarze antropologicznym i performatywnym”. prof. Zofia Budrewicz
Magdalena Gajek – doktor nauk humanistycznych, konsultantka PR. Z wykształcenia polonistka. Naukowo interesuje się komunikacją, współczesnym reportażem i geopoetyką. Odbywała stypendia na niemieckich uniwersytetach w Lipsku i Kilonii. Wykłada na uczelniach wyższych oraz prowadzi szkolenia z zakresu marketingu. Jest właścicielką agencji Blend PR. Zawodowo zajmuje się projektowaniem mikromarek oraz marek premium.